Rytmihyrrä

Bändikerhotoimintaa JA YHTEISMUSISOINTIA kaikille 1.–6.-luokkalaisille lapsille!

Rytmihyrrä on Kallion Musiikkikoulun matalan kynnyksen opintopolku musiikin harrastamisen pariin. Opetusta järjestetään koulupäivän jälkeen yhteistyökouluilla ympäri Helsinkiä. Toiminta on tarkoitettu kaikille 1.–6.-luokkalaisille.

Ilmoittautuminen uutena oppilaanan lukuvuodelle 2024-25 avautuu koulujen alkamisen kanssa yhtäaikaa 8.8.2024.

Rytmihyrrän yhteistyökoulut lukuvuonna 2023-2024:

Kalasataman peruskoulu
Ruoholahden ala-aste
Aleksis Kiven peruskoulu
Itäkeskuksen peruskoulu

Rytmihyrrä on bändisoitinvalmennusta, jossa lapset pääsevät tutustumaan rytmimusiikin perussoittimiin (rummut, sähköbasso, kitara, koskettimet, laulu). Aikaisempaa soittotaustaa ei tarvita, vaan toiminta on avointa kaikille halukkaille ja kaiken tasoisille soittajille! Bändit muodostetaan ilmoittautuneista ikäryhmittäin.

Bändikerhoja ohjaavat Kallion Musiikkikoulun ammattitaitoiset musiikkipedagogit.

Musiikki tarjoaa ennen kaikkea yhteisiä onnistumisen kokemuksia,
yhdessä tekemisen iloa, uusia ystäviä ja oman äänen löytämistä!

KALLION BÄNDIKOULUN OPINTOPOLKU

Rytmikaruselli: Bändisoitinvalmennus 6-7-vuotiaille

Bändisoitinvalmennuksessa tutustutaan eri bändisoittimiin muskarista tutuin työskentelytavoin.

Rytmihyrrä: Bändisoitinvalmennus 1.–6.-luokkalaisille
Bändisoitinvalmennuksessa tutustutaan eri bändisoittimiin, aiempaa soittokokemusta ei tarvita.

Kallion Musiikkikoulun lasten, nuorten ja aikuisten bändit
Peruskoulu- ja lukioikäisten, sekä aikuisten ikäryhmittäin kootuissa bändeissä jokainen soittaa valitsemaansa bändisoitinta. Pyrimme tarjoamaan ryhmiä eritasoisille soittajille. Bändi voi olla meillä pääaine (ainoa kurssi, jolle oppilas osallistuu) tai sivuaine omien soitto- tai laulutuntien ohella.
Lisätietoa lasten, nuorten ja aikuisten bändeistä löydät täältä.

Bändisoitinten yksilöopetus
Voit aloittaa haluamasi soittimen yksilötunnit missä tahansa vaiheessa opintojasi. Suosittelemme bändisoitinten kohdalla yhdistämään yksilöopetusta ja bänditunteja parhaan opintokokonaisuuden saamiseksi.
Lisätietoa bändisoitinten yksilöopetuksesta löydät täältä.

kurssin ajankohta

Aloitusajankohdasta ollaan erikseen yhteydessä ilmoittautuneisiin perheisiin kun ryhmät on saatu muodostettua.
Ilmoittautuminen avautuu aina lukuvuoden alussa.

Opetuspaikat

Opetuskoulut: